Pamiętam moją pierwszą wyprawę na Ślężę. A wyprawę – co dziś ciągle jeszcze nie jest możliwe – rozpocząłem od podróży koleją na odcinku Wrocław – Sobótka. Pasażerowie mogli korzystać z połączenia na tej trasie aż do roku 2000. Potem regularny ruch pasażerski został zawieszony. Po ponad 20 latach wygląda na to, że taka wyprawa znów będzie możliwa. Zgodnie z umową, prace remontowe na odcinku Wrocław – Sobótka mają zostać zakończone w lipcu 2021, a pierwsze pociągi będą mogły pojawić się w grudniu 2021.
Jakie to będą pociągi? Koleje Dolnośląskie do obsługi połączenia Trzebnica – Wrocław – Sobótka – Świdnica zamówiła hybrydowe trzyczłonowe składy o wdzięcznej nazwie Impuls II. Hybrydowe – bo pomiędzy Wrocławiem a Trzebnicą będą korzystać z trakcji elektrycznej, a na naszym odcinku będą poruszać się za pomocą silnika spalinowego. Składy będą klimatyzowane i będą mogły się rozpędzić w drodze do Sobótki i dalej nawet do 120 km/h, a na odcinkach zelektryfikowanych nawet do 160 km/h.
Źródło: kolejedolnoslaskie.pl
Pomiędzy Wrocławiem a Świdnicą będzie można wsiąść i wysiąść na następujących przystankach:
- Wrocław Wojszyce
- Wrocław Partynice
- Bielany Wrocławskie
- Domasław
- Kobierzyce
- Wierzbice
- Pustków Żurawski
- Olbrachtowice
- Rogów Sobócki
- Sobótka
- Sobótka Zachodnia
- Strzelce
- Szczepanów
- Marcinowice
- Pszenno
- Świdnica Przedmieście
Przystanki będą wyższe niż obecnie, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie. Zostanie zainstalowane nowe oświetlenie, będą wiaty, ławki, stojaki na rowery oraz czytelne oznakowanie. Całość ma zostać dostosowana do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się.
Pozostaje tylko trzymać kciuki za dobre skomunikowanie Sulistrowic i Sobótki oraz pojemny parking koło stacji kolejowej.
I na koniec – jest szansa na jeszcze jedną linię kolejową w pobliżu Sulistrowic, więcej na ten temat już niedługo.
Źródła:
https://kolejedolnoslaskie.pl/szesc-hybrydowych-impulsow-ii-dolaczy-do-floty-kd/